Rzymskie wakacje cz.3

Każde miasto ma swoje płuca w postaci parków. Bez takich miejsc byłoby kombinatem i sypialnią dla swoich mieszkańców. Największym terenem zielonym Rzymu jest Villa Doria Pamphilj, park z XVII w., pełen urokliwych, zabytkowych budynków i rzeźb, o bogatym drzewostanie, umieszczony na 180 ha.
Ale najsłynniejszym i być może najpiękniejszym parkiem jest Villa Borghese, również z XVII wieku,  założony na miejscu ogrodów Lukullusa – z przepięknymi willami, muzeami, rzeźbami Berniniego, malowniczymi oczkami wodnymi, urokliwymi alejkami obsadzonymi przeróżnymi gatunkami fauny.flory, oczywiscie, że FLORY:))) (haha, dzięki Wugusiu:)) Juz poprawiłam!:))
W obrębie tego parku znajduje się też rzymskie ZOO, które również odwiedziliśmy. 
Piazza di Siena jest przecudnie obsadzony piniami:) Odbywają się tam wyścigi konne. 

I te piękne drzewa… Zauroczyły mnie:)
Reklamy

12 myśli nt. „Rzymskie wakacje cz.3

  1. Ciekawym w ilu polskich miastach na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat powstał jakikolwiek nowy park. Podobno Rybnik rekultywował stare założenie parkowe. Byłby to jakiś promyczek optymizmu, bo większość miast lubuje się w masochiźmie; brak pieniędzy, brak środków unijnych…
    Zdjęcia tak wciągają, że aż by się zapuściło w te alejki!

    PS. Piszesz „alejkami obsadzonymi przeróżnymi gatunkami fauny” – potrafisz ubawić, he he he
    Dzięki Goldi za porcję śmiechu!

    Lubię to

  2. Wugusiu, zacznę od peesa – dzięki za korektę i dzięki, ze się uśmiales, ja zresztą też, bo oczami wyobrazni widziałam tę faunę po bokach alejek :)) Dziękuję raz jeszcze:))

    Nie słyszałam, zeby gdziekolwiek w Polsce utworzono jakiś park. Aquapark prędzej, ale wiadomo, ze nie o tym mowa. Prędzej miasto wyda kasę na nowy pomnik, albo wodotrysk, niż zagospodaruje teren pod rekreację.

    Lubię to

  3. Dęby. Właśnie!
    Burzy się we mnie wszystko, gdy słyszę, że pod budowę stadionu w Lewinie Brzeskim (chyba nie pomyliłam miasta) wycina się 100-letnie dęby!! I władze miasta to przyklepały, gdzie ci ludzie mieli rozum..??

    Lubię to

  4. Mój szwagier ma problemy, by usunąć na swojej działce 1 drzewo, bo Naczelny Ekolog Globu grozi karą, a tu, proszę! W imieniu prawa robi się spustoszenie wśród dębów. Równi i równiejsi..

    Lubię to

Co o tym myślisz?

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s