Rzymskie wakacje cz.3

Każde miasto ma swoje płuca w postaci parków. Bez takich miejsc byłoby kombinatem i sypialnią dla swoich mieszkańców. Największym terenem zielonym Rzymu jest Villa Doria Pamphilj, park z XVII w., pełen urokliwych, zabytkowych budynków i rzeźb, o bogatym drzewostanie, umieszczony na 180 ha.
Ale najsłynniejszym i być może najpiękniejszym parkiem jest Villa Borghese, również z XVII wieku,  założony na miejscu ogrodów Lukullusa – z przepięknymi willami, muzeami, rzeźbami Berniniego, malowniczymi oczkami wodnymi, urokliwymi alejkami obsadzonymi przeróżnymi gatunkami fauny.flory, oczywiscie, że FLORY:))) (haha, dzięki Wugusiu:)) Juz poprawiłam!:))
W obrębie tego parku znajduje się też rzymskie ZOO, które również odwiedziliśmy. 
Piazza di Siena jest przecudnie obsadzony piniami:) Odbywają się tam wyścigi konne. 

I te piękne drzewa… Zauroczyły mnie:)
Reklamy

12 Comments Add yours

  1. Takich parków i przestrzeni brakuje mi. Aż chciałoby się po nich pospacerować:-)

    Polubienie

  2. wg108 pisze:

    Ciekawym w ilu polskich miastach na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat powstał jakikolwiek nowy park. Podobno Rybnik rekultywował stare założenie parkowe. Byłby to jakiś promyczek optymizmu, bo większość miast lubuje się w masochiźmie; brak pieniędzy, brak środków unijnych…
    Zdjęcia tak wciągają, że aż by się zapuściło w te alejki!

    PS. Piszesz „alejkami obsadzonymi przeróżnymi gatunkami fauny” – potrafisz ubawić, he he he
    Dzięki Goldi za porcję śmiechu!

    Polubienie

  3. goldenbrown pisze:

    U nas są trochę inne parki, tez piękne, bo nasze i na wyciągnięcie ręki:) Chociaz tak urokliwych drzew, jak w Villa Borghese, to nie widzialam u nas.

    Polubienie

  4. goldenbrown pisze:

    Wugusiu, zacznę od peesa – dzięki za korektę i dzięki, ze się uśmiales, ja zresztą też, bo oczami wyobrazni widziałam tę faunę po bokach alejek :)) Dziękuję raz jeszcze:))

    Nie słyszałam, zeby gdziekolwiek w Polsce utworzono jakiś park. Aquapark prędzej, ale wiadomo, ze nie o tym mowa. Prędzej miasto wyda kasę na nowy pomnik, albo wodotrysk, niż zagospodaruje teren pod rekreację.

    Polubienie

  5. krogulec14 pisze:

    Rzeczywiście piękne. Sprawiają Twoje zdjęcia zachwyt 🙂
    Choć przyznam, że dęby z pobliskiej mi Świetlistej Dąbrowy też takie uczucia we mnie budzą 😉

    Polubienie

  6. goldenbrown pisze:

    Dęby. Właśnie!
    Burzy się we mnie wszystko, gdy słyszę, że pod budowę stadionu w Lewinie Brzeskim (chyba nie pomyliłam miasta) wycina się 100-letnie dęby!! I władze miasta to przyklepały, gdzie ci ludzie mieli rozum..??

    Polubienie

  7. krogulec14 pisze:

    Pewnie mieli. Za takie drzewa skasują ładne pieniążki. Oj ładne…

    Polubienie

  8. goldenbrown pisze:

    Mój szwagier ma problemy, by usunąć na swojej działce 1 drzewo, bo Naczelny Ekolog Globu grozi karą, a tu, proszę! W imieniu prawa robi się spustoszenie wśród dębów. Równi i równiejsi..

    Polubienie

  9. krogulec14 pisze:

    Szwagrowi, jeśli go lubisz, podpowiedz aby nawiercił małym wiertłem otwór i do dziurki prysnął jakiś ostry kwas. Jak drzewo uschnie to już jakoś pójdzie 😉

    Polubienie

  10. goldenbrown pisze:

    Hehe..;) sprytne..;)

    Polubienie

  11. Angie pisze:

    W takim parku mogłabym spędzić pół życia! 🙂

    Polubienie

  12. goldenbrown pisze:

    Ja też, Endzi..
    Twój ogród też jest piękny, wręcz zaczarowany..:)

    Polubienie

Co o tym myślisz?

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s