Grzybozagadka

Sobotni spacer do parku miał dość niecodzienny akcent. Oto tuż przy ścieżce rósł sobie dorodny egzemplarz grzyba.. Piękny, okazały, ale chyba niejadalny, a kto wie, może i trujący..
Pierwsze, co przyszło nam do głowy to „szatan”.. Haha, szatański park 🙂
Gdy zaczęłam jednak szperać w internecie, poszukując podobnego egzemplarza, dowiedziałam się, że nic nie wiem.. 😉 Borowik szatański, czy nie..? Podpowie mi ktoś? 🙂

28 myśli nt. „Grzybozagadka

  1. To nie szatan, a chyba albo borowik ceglastospory, albo ponury. Tak czy inaczej te pierwsze ,ludzie po długim obgotowaniu podobno jadają ( my nigdy!), drugie natomiast są tak gorzkie, że choćby ktoś chciał, raczej nie zje 😉
    Ładne są, pełno ich w moich okolicach . Niech sobie rosną 😉

    Lubię to

    • Długo wczoraj oglądałam różne zdjęcia i zastanawiałam się nad borowikiem ceglastosporym. Słyszałam, że ludzie jedzą je jedzą, ale myślę, że ryzyko jest zbyt duże.. A wątroba jest jedna i jak się rozpadnie, to koniec..
      Niech sobie rosną i zdobią krajobrz 🙂

      Lubię to

    • Trochę jestesmy podobni pod tym względem, bo i ja znam się na grzybach marnie.. Ale jak się grzyby kupuje, a nie zbiera, to nie ma gdzie się podszkolic.. Niemcy też nie zbierają grzybów, wolą je kupować w sklepach, i najczęściej są to kurki, albo pieczarki 😉

      Lubię to

  2. O! Grzybek! Trochę wiedzę o tym grzybku posegregujmy drogą eliminacji. Nie jest to borowik ponury, bo ten ma trzon wyraźnie usiatkowany (jakby kabaretki ubrał), Nie jest to także ceglastopory, bo ten z kolei ma kapelusz ciemny, wręcz czarnobrązowy. Zostają dwa: purpurowy i szatański. Oba te gatunki można łatwo pomylić, ale mają wspólną cechę. Nie są zbierane; szatan bo po ugotowaniu podobno niesmaczny, a purpurowy choć jadalny po ugotowaniu, to jakoś „ryzykowny”. Obstawiam, że to borowik szatański, gdyż pojawia się wcześniej niż purpurowy (który rośnie zazwyczaj dopiero od końca lipca)

    Lubię to

    • Jestem pod wielkim wrażeniem! Rozebrałeś tego grzyba, że zrobił się chyba borowik nagi 😉 Podziwiam Twoją wiedzę na temat grzybów, rozprawiłeś się z tymi borowikami, jak detektyw 🙂
      Czyli jednak szatański park.. 🙂

      Lubię to

Co o tym myślisz?

