Jak zawiązać krawat i nie dostać szału?

Na moim pierwszym blogu popełniłam kiedyś wpis o zawiązywaniu krawata. Okazuje się, że wpis „żyje”, cieszy się wciąż dużą popularnością, postanowiłam więc odświeżyć go tutaj. A ponieważ dziś Sylwester, może przyda się krótka instrukcja, jak prawidłowo zawiązać krawat.

„Skąd wziął się zwyczaj noszenia krawata przez mężczyzn (a także kobiety) ?
Krawat ma już dość długą historię, oczywiście wszystko zaczęło się od Chin, gdzie żołnierze cesarza Qin Shi Huang (260 – 209 pne) nosili na szyjach chusty.
W starożytnym Rzymie legioniści nosili szale zwane „focale”.
Krawat jest w Europie wyrazem fascynacji ubiorem francuskiego monarchy Ludwika XIV.
A było to tak: w 1660 roku oddział chorwackich żołnierzy przybył do Paryża, by tam święcić triumfy nad wojskami tureckimi. Żołnierze mieli zawiązane na szyi kolorowe chusteczki, które tak przypadły do gustu Ludwikowi XIV, że stworzył on swój oddział wojsk zwany Royal Cravattes. Słowo „krawat” pochodzi zatem od słowa „Chorwat”. Krawaty spodobały się też Anglikom i innym nacjom, dlatego też wprowadzono ten element ubioru do garderoby każdego eleganckiego mężczyzny.
 Jak jest teraz – nie trzeba wiele mówić 🙂 Prawie każdy mężczyzna ma choć jeden krawat w szafie – może być to tzw. „dyżurny” element oficjalnego stroju, używany tylko w arcywyjątkowych sytuacjach, lub też istna kolekcja krawatów, których wygląd i ceny potrafią zdumiewać. Bo dobry krawat to dzieło sztuki – nie tylko liczy się kolor i wzór, ale przede wszystkim jakość materiału i wykonanie. Znałam pewnego pana, który zostawił w hotelu na Cyprze swój ulubiony krawat Versace i nie mógł go odżałować, dlatego też ściągaliśmy krawat z Cypru extra przesyłką.
 Krawat jest tak powszechnym elementem stroju, że wprowadzono… Dzień Bez Krawata! 🙂 ))
krawat_windsor_itp

Poniżej kilka praktycznych rad dotyczących zawiązywania węzła, by wyglądał elegancko:

8 Comments Add yours

  1. wichrowe108 pisze:

    Witaj, wybacz, bez krawata. Zresztą, mam nadzieję, że kamerka wyłączona ;))) bo ja taki nieuczesany. No to weźmy w łapki szklanice z herbatką miętową: WSZYSTKIEGO NAJ NAJ NAJ W NOWYM ROKU! Osobiście to chciałbym, żeby trafił się wreszcie trochę nudny rok, żeby jak najmniej się działo, żeby telefony padły wszystkim na kilka miesięcy, a bankomaty wypłacały podwójnie i w dodatku w euro. Mam jeszcze kilka życzeń, ale co będę zanudzał ;)))

    Polubienie

    1. goldenbrown pisze:

      Dziękuję za ten miętowy toast 🙂 ) Masz rację, nudy nam potrzeba, nuuudy 😉
      Wpis okolicznościowy już jest, mam nadzieję, że jutro nie objawi nam się nagły zanik pamięci 😉

      Polubienie

  2. Moja czteroletnia uwielbia chodzić z tatusinym krawatem na szyi 😉 Fajny wpis, nie nazw typów wiązań 😉 Ja wiążę zatem Four in Hand a Mąż Windsora 😀

    Polubienie

    1. goldenbrown pisze:

      Mnie też się kiedyś bardzo podobało noszenie męskich krawatów, miałam wprawdzie więcej, niż 4 lata 😉 Dla tych, co nie potrafią zawiązać krawata są takie już „zawiązane” 🙂

      Polubienie

  3. Caddi Fredson pisze:

    W tej chwili przepijam czerwone wino białą herbatka, by nieco rozcieńczyć to, co wcześniej wprowadziłem w krwiobieg. Serdeczności w tych resztkach starego i wiele dobrego w całym Nowym Roku.

    Polubienie

    1. goldenbrown pisze:

      Dziękuję 🙂 Wzajemnie życzę zdrowego, szczęśliwego i uśmiechniętego Nowego Roku 🙂 )

      P.S.
      Mógłbyś przepijać białe wino czerwoną herbatką 😉 Tak, czy siak masz zestaw narodowy 😉

      Polubienie

  4. palanee pisze:

    Ja pamiętam, jak miałam 14-15 lat, wyszyłam sobie krawat z Kaczorem Donaldem i tak z nim paradowałam po szkole 😉 Ale krawata nigdy nie nauczyłam się wiązać – jakieś takie zawsze skomplikowane mi się wydawało 😉

    Polubienie

    1. goldenbrown pisze:

      Musiałaś kapitalnie wyglądać z Donaldem 😉 Mnie nauczyli wiązać krawat moi starsi bracia, nie miałam wyjścia, musiałam się nauczyć 🙂

      Polubienie

Co o tym myślisz?

