Czarny motyl

Stanęłam przy stoisku z kwiatami, by wybrać bukiet na grób Bliskiej Osoby.. I gdy zastanawiałam się co kupić – czy chryzantemy w doniczce, czy cięte – nagle zobaczyłam na kwiatach niezwykłe o tej porze stworzenie – motyla. Zdumiało mnie, że to był czarny motyl.. Przypomniałam sobie opowiadanie Jana Długosza o czarnym motylu i przepowiednię związaną z jego pojawieniem się.
A motyl nieświadom, że wprowadził mnie w taką konsternację, spokojnie grzał skrzydełka w jesiennym listopadowym słońcu…

ADSC00724 ADSC00725

21 myśli nt. „Czarny motyl

  1. Zaczarowały mnie dwa zdjęcia, to z motylkiem i to na winetce. Niech zostanie na dłużej (proszęęęęę) Ciekawe jakie znaczenia kulturowo nadajemy rzeczom…. Tak sobie myślę głośno pisząc.

    Lubię to

  2. Opowiadanie w sam raz na Zaduszki… Ech te przesądy, z czarnym kotem, czarnym motylem. Może wystarczyło splunąć przez lewe ramię? Cóż tam mandat od Straży Miejskiej skoro można komuś życie uratować

    Polubione przez 1 osoba

    • Właśnie zerknęłam na dzisiejszy artykuł o targach pracy, o zatrudnieniu młodych po studiach, jak ich oczekiwania rozmijają się z oczekiwaniami pracodawców.. Też się zastanawiam, czy i co dają studia. Niby przygotowują do życia zawodowego, uczą się uczyć, ale chyba to pozostaje w teorii. Dają podstawy, ale to, co z tym zrobimy, to od nas samych zalezy. Głód wiedzy, poszukiwanie odpowiedzi na pytania, które rodzą się wciąż i wciąż, doskonalenie się – tego studia nie wypełnią. Całe życie staje się więc po trosze studiami;)

      Lubię to

    • Cieszę się, że tyle różnych odcieni i emocji wywołał ten mały wpis:) Wciąż nie mogę wyjść ze zdumienia, że właśnie w takim miejscu pojawił się czarny motyl, że w ogóle się pojawił..
      Jakoś tak powiało magią..;)

      Lubię to

    • Słyszałam kiedyś, to mówił podobno jakiś malarz, ale nie pamiętam, kto, że w naturze nie ma koloru czarnego. W tym kontekscie masz zatem rację:)
      Jaki kolor ma więc ten motyl? Czy to cytrynek, czy bielinek żałobny? nie wiadomo…;)

      Lubię to

Co o tym myślisz?

