Łódzkie murale: ul.Żeromskiego 103

O tym, że Łódź jest pełna zrujnowanych, starych kamienic, nie muszę nikomu mówić. Jeśli kogokolwiek w Polsce zapyta się, co sądzi o Łodzi, odpowiedź jest jedna. Powszechnie uważa się to miasto za brzydkie, bez perspektyw, zaniedbane..
Gdy w wyniku przemian ustrojowych i jakby to zgrabnie określić „restrukturyzacji” upadł łódzki przemysł, wydawało się, że miasto umarło. Na szczęście powoli odradza się, ale w zadziwiającej formie. Okazuje się, że Łódź może być trendy, że mogą ją pokochać artyści!:)) Brzydota, stare mury mogą być znakomitą materią dla artystów tworzących murale.  Znacie murale? Znacie:) Od parunastu lat w naszych miastach pojawiają się na ścianach domów różne malunki i dzieła sztuki, firmowane przez artystów z całego świata. Staram się fotografować łódzkie murale, bo są naprawdę ciekawe, wtapiają się w tło i – co ważne – ożywiają przestrzeń. Pokazałam już kiedyś mural na budynku przy straży pożarnej.
Ale są murale i murale – dziś niespodzianka:) Mural nietypowy, bo wykonany zupełnie inną techniką, niż zazwyczaj – zamiast pędzla użyto wiertarki!
Nie widziałam jeszcze takiego dzieła, dlatego bardzo mnie zaciekawiła ściana budynku na rogu ulic Żeromskiego i Kopernika.
O tym, jak powstawało owo dzieło i kto jest autorem poczytacie tu: Zamiast pędzla z farbą – wiertarka
Pochwalę się, że łódzkie murale są w światowej czołówce – Łódź została wyróżniona przez portal boredpanda.com wśród 20 najlepszych miast street artu:))
Od kilku lat mamy w Łodzi festiwal Urban Forms, który został zaliczony przez francuski magazyn „Graffiti Art Magazine” do 5 najważniejszych festiwali na świecie!
Ciekawostką niech będzie fakt, że przyjeżdżają do nas turyści, by zwiedzać miasto… szlakiem murali!!:)  

Przyjedźcie do Łodzi, zapraszam:)))

mural_Zeromskiego_103

31 myśli nt. „Łódzkie murale: ul.Żeromskiego 103

  1. OK, to ja powiem może ze strony osoby nie mieszkającej w PL. Słyszałam wiele dobrego o Łodzi i bardzo chciałabym się tam wybrać. Mam w planach odwiedzenie tego miasta bo daję mu szansę po tym co czytam od Ciebie i innych. Po wiadomościach, które do mnie dochodzą wiem, że warto tam przyjechać, ba nawet mieszkać, pracować. bardzo chętnie wybrałabym się już teraz, niestety trochę i za daleko. Podzielę się Teoim wpisem, żeby inni też o tym wiedzieli, ŁÓDŹ is pretty!

    Polubione przez 2 ludzi

    • Jak miło mi to czytać:))) Wybierz się, jak już zakończą się te wszystkie koszmarne remonty ulic, gdy zacznie funkcjonować dworzec Łódź Fabryczna, bo teraz to jest tragedia komunikacyjna..;) Ale za rok, mam nadzieję, bo pewności żadnej, że wszystko się unormuje. Zapraszam bardzo, bardzo gorąco:))

      Lubię to

  2. E tam. W latach 90tych zobaczyłem Łódź po raz pierwszy. Przez chwilę nawet tutaj mieszkałem. Miasto mi się zajebiście spodobało.
    A co do kultury, moim zdaniem do dnia dzisiejszego uważam, że Łódź jest zagłębiem kulturalnym, nie wspominając, że nowe rozwiązania urbanistyczne czy komunikacyjne powstają najczęściej w Łodzi.

    Off topic. Jednak zawsze mnie bawi, że łodzianie przyjeżdżają do Warszawy do pracy, a warszawiacy jadą do Łodzi ;]

    Polubione przez 1 osoba

    • Łał, nie wiedziałam, że tu mieszkałeś:))
      To prawda, łodzianie wyjeżdżają do Warszawy, Poznania, Wrocławia i tam znajdują pracę, bo w Łodzi nie mogą? Trudno to pojąć, ale tak jest od lat. Ciągle musimy sobie udowadniać, że nie jesteśmy gorsi, że Łódź to nie zaścianek, bo siedzą w nas straszne kompleksy, pewnie przez to szufladkowanie miasta i mieszkanców – kiedyś byliśmy czerwoną, robotniczą Łodzią, a dziś? miastem umierającym, bez przyszłości. Nie mówię, że tak uważam, tylko przytaczam stereotypowe poglądy.

      Masz rację z tym przemieszczaniem się – np. mój dentysta jest z Warszawy, ale też tu przyjeżdża do pracy;)

      Lubię to

    • Już kiedyś o tym wspominałam, ale moja rodzina przed wojną mieszkała w Warszawie. Jednak za sprawą Dziadka w 1945 roku przenieśli się wszyscy do Łodzi.. Babcia przez całe życie miała nadzieję, że jeszcze wróci do Warszawy, ale tak się nie stało.

      Lubię to

  3. Robi wrażenie! Ktoś miał odważny pomysł, gdy zgodził się pierwszy mural. Wiadomo, że nie da się wszystkiego wyremontować, więc domy czekając w kolejce przynajmniej nie szpecą. Zamiast przygnębiającego poczucia brzydoty jest się czym zachwycać!

    Polubione przez 1 osoba

    • To prawda, sam wiesz, jak ważny jest tzw. czynnik ludzki, moce decyzyjne itp. I cieszę się, że się komuś wciąż chce, nawet, jeśli z tego profity żadne. Cieszę się, że Ci się podoba:)

      Lubię to

  4. „Jeśli kogokolwiek w Polsce zapyta się, co sądzi o Łodzi, odpowiedź jest jedna. Powszechnie uważa się to miasto za brzydkie, bez perspektyw, zaniedbane..”
    To chyba nie pytano mnie o zdanie 🙂 Łódź pierwszy raz zwiedzałam (na własną rękę, z mała podpowiedzią koleżanki-łodzianki) kilka lat temu. Byłam tak zafascynowana, że przyjechałam ponownie, specjalnie na parę dni. Zakochałam się w tych starych fabrykach, kamienicach, tym, co Jeremy Clarkson określi (mówiąc o Detroit) „faded greatness”. To miasto ma dusze, klimat i historię. Oraz przyszłość, co też jest pozytywne. jestem pod autentycznym wrażeniem tego, co zostało zrobione z Manufakturą, jak kupa starych cegieł (byłam przelotem w Łodzi wcześniej, pamiętam jak to wyglądało) może stac się centrum miasta. Aż szkoda, ze czegoś podobnego nie można zrobić z naszą Stocznią Gdańską.
    O tu opisuję co jakiś czas moje bogate zbiory z tego miasta http://kaarolcia26.pinger.pl/t/%C5%81%C3%B3d%C5%BA
    Łódź jest fantastyczna!!

    Polubione przez 1 osoba

  5. Nie wiem jak Ty, ale my lawirowałyśmy na granicy chodnika, by zrobić dobre ujęcie. Na żywo wygląda super. Pamiętam, że zanim zobaczyły go moje własne oczy tak naprawdę pomyślałam, że dosłownie się rozsypuje jak ta kamienica. Jest przepiękny. Gorąco pozdrawiamy Łódź. Mural został przypięty do naszej pinterestowej tablicy i udostępniony na tumblr 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Co o tym myślisz?

