Planetarium EC1

Łódź się zmienia. To widać praktycznie na każdym kroku: jak nie budowa, to objazd 😉 Ale są też zmiany, które bardziej cieszą, jak choćby nowe planetarium, które mieści się w EC1, czyli we wschodniej części dawnej Elektrowni Łódzkiej.
W styczniu 2016 roku uroczyście otwarto Planetarium EC1, stanowiące część Centrum Nauki i Techniki. W tej chwili jest to najnowocześniejsze planetarium w Polsce i w Europie środkowo-wschodniej. Bliskie położenie dworca Łódź-Fabryczna sprawia, że będzie łatwiejszy dojazd do Planetarium z różnych stron Polski (jak tylko zakończy się przebudowa dworca, ale kiedy to nastąpi…?)
W czerwcu oglądałam w EC1 pokaz o czarnych dziurach. Przyznam, że wywarł na mnie niesamowite wrażenie! Nieboskłon przesuwający się nad głową, gwiazdy na wyciągnięcie ręki, Droga Mleczna, jakiej nigdy (chyba) nie widziałam, a na deser czarne i białe (!!) dziury pokazane, opowiedziane w interesujący sposób. Za 2 tygodnie wybieramy się w większym gronie na pokaz specjalny, będzie to koncert Pink Floyd „The Wall”. Bilety już kupione! 🙂
Planetarium zdobyło moje serce od pierwszego wejrzenia. Może nie jest najpiękniejsze z zewnątrz: surowe, chłodne, ale w środku piękne i niezwykłe, bo daje, co ma najlepsze. To tak, jak z ludźmi, liczy się przede wszystkim wnętrze 🙂

27 myśli nt. „Planetarium EC1

  1. Witaj Goldi :).
    Byłam w Planetarium na Nocy Muzeum i też przy okazji pisałam o tym miejscu na swoim blogu. Mnie osobiście Łódzkie Planetarium bardzo się podoba . Jest takie nowoczesne i inne . Mam w planie wybrać sie tam jeszcze raz na pełnometrażowy pokaz .
    Pozdrawiam

    Polubione przez 2 ludzi

  2. Łódź znam raczej tylko z dawnych wielokrotnych przejazdów. Planetarium nie miałem okazji zwiedzać, ale ten temat wydaje mi się interesujący. Kosmos absorbuje moje myśli, zarówno ten realny, jak ten, do którego chyba kiedyś, trzeba będzie się przenieść. 🙂 Pozdrawiam.

    Polubione przez 2 ludzi

    • Patrzymy wciąż w niebo, być może szukamy swojego domu..? A może to tylko nienasycona ciekawość świata popycha nas ku gwiazdom? Magia kosmosu, magia wszechświata, warto czasem otulić się nią i zresetować od codzienności..
      Pozdrawiam 🙂

      Lubię to

    • Nie było tłumów, ale pierwszy raz byłam w tygodniu. Poza tym trzeba rezerwować bilet na stronie, więc możesz się zorientować, ile jest wolnych miejsc. Planetarium nie jest jeszcze znane, więc spoko, nie ma tłumów. Przyjedź 🙂

      Lubię to

Co o tym myślisz?

