Wesołych Świąt!

Święta, święta i zaraz będzie po świętach..! A tyle przygotowań, tyle starań, tyle poświęcenia, by sprawić RADOŚĆ swoim bliskim, by wywołać UŚMIECH, by na wigilijnym stole było … zaraz, ile to potraw powinno być? 12, czy 11..?;) I jeszcze wszystkiego trzeba spróbować, eh.. post to, czy obżarstwo..? Właściwie, i jedno, i drugie:)
Oby dopisało ZDROWIE i SIŁY na świętowanie ..:) 
A w ferworze przygotowań nie zapominajmy, czym są i po co są święta, że żadne prezenty ich nie zastąpią, bo świąt się nie da kupić, nie to złoto, co się świeci, ale to, co z serca wypływa. 
Wesołych, Pogodnych Świąt Bożego Narodzenia życzę (z domowym Rudolfem) wszystkim Znajomym i Nieznajomym, którzy odwiedzają mój blog!!

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

19 myśli w temacie “Wesołych Świąt!

    • goldenbrown 22/12/2014 / 15:37

      Dziękuję:))
      Oczywiście, że tak się liczy, jest przecież barszcz z uszkami;)
      Podobno powinna być nieparzysta ilość potraw, by zapewnić urodzaj i powodzenie na przyszły rok. Tradycja mówi, że wieczerza chłopska składała się z 5 lub 7 potraw, u szlachty było juz 9 potraw, a arystokracja raczyła się 11-oma. Dopuszczalne jest podobno 12 potraw, na pamiątkę (?) 12 apostołów. Tak wyczytałam i zapodaję;)

      Polubienie

      • U stóp Benbulbena (Dagmara) 22/12/2014 / 22:06

        Człowiek uczy się całe życie. Moja mama coś tam o 12 wspominała, ale bez wyjaśnień. Tzn. słowo klucz „tradycja” musiało wystarczyć. Ciekawe rzeczy. Zrobię w tym roku 5 i powiem mężowi, że to wigilia po chłopsku 😀 Tylko co nam po urodzaju, jak my bezrolni wieśniacy 😀 Pozdrawiam!

        Polubione przez 1 osoba

        • goldenbrown 22/12/2014 / 22:28

          Tradycja święta rzecz – tej się nie wolno sprzeciwiać (przypomniała mi się scena z filmu „Gdybym był bogaty” o tradycji;) ) I dlatego, jak powiesz Mężowi, że taka jest od teraz nowa bezrolno-wieśniacza tradycja, to na pewno Ci uwierzy:) Zwłaszcza, że gotujesz bosko:)))

          Polubienie

  1. Wichrowe108 22/12/2014 / 21:41

    Jako, że życzenia składałem, mogę od razu przejść do konsumpcji. Jak już do Ciebie dojadę, to nie rób sobie kłopotu, wystarczy te chłopskie pięć dań.

    Polubione przez 1 osoba

  2. Malgosia Kobylinski 23/12/2014 / 04:51

    Goldi – i ja zajrzałam do ciebie z życzeniami cudownych, niezapoamnianych świąt!
    U mnie bedzie tradycyjne 12 dań na Wigilii – podzieliłyśmy się z koleżanką 🙂 Tylko kto to potem bedzie jadł??
    Staram się trzymać tradycjii – tu na obczyźnie to ważne, ałe nie zawsze łatwe do zrobienia.. Pozdrawiam bardzo ciepło…

    Polubione przez 1 osoba

    • goldenbrown 23/12/2014 / 13:00

      Dziękuję Małgosiu:) Im dalej od Polski, tym (zdaje mi się) bardziej ceni się tradycję i stara się ją utrzymywać. Takie mam wrażenie. Wigilia jest dla nas bardzo ważnym świętem, tradycja pomaga też w utrzymaniu polskości, co dla pokolenia emigracji jest ważne, by czerpać z korzeni to, co najlepsze.
      U mnie będzie wigilia albo szlachecka, albo chłopska;) Zalezy, ile mi starczy zapału w przygotowaniach:)))

      Polubienie

  3. Daniel Kaszuba 24/12/2014 / 10:27

    Wesołych i pełnych miłości Świąt Jadziu 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    • goldenbrown 24/12/2014 / 10:52

      Dziękuję:)) Tego samego życzę Ci:)) Mam nadzieję, że w Twoich stronach będzie trochę śniegu i będziesz miał białe święta:))

      Polubienie

  4. krogulec14 25/12/2014 / 13:31

    Zdrowych i pogodnych Świąt Goldi 🙂
    Fred Rudolfa pozdrawia 😉

    Polubione przez 1 osoba

Co o tym myślisz?