Wstań, Narodzie!

I znów hipnotycznie, ale tym razem o świcie.. Jaki piękny poranek:) Wprawdzie księżyc jeszcze czuwa nad spokojnym snem narodu, ale za chwilę ustąpi z drogi słońcu. Kawa otuli zapachem i pobudzi do życia (naród ów).
Hej! dzień się budzi..! Wstań już!:)
I aż ciśną się na usta słowa piosenki Smolenia:

Za oknami świta,
Widać, że rozkwita,
Rosną domy z prawej,
Z lewej będą też…
Przecie to jest nasza
Duma pospolita!
A wy – jacyś tacy,
Toż to przecie grzech…

Przez chwilę myślałem
— może coś się stało?
Ale to by nasze Polskie Radio
dawno już podało,
Pisałaby prasa we wszystkich gazetach
na pierwszych stronicach,
No, bo jaka z tego byłaby
tajemnica?

I tak, podniecony,
już nie wytrzymałem,
Razem z motorniczym (kumplem z partyzantki)
tramwaj zatrzymałem
I jak ten natchniony
poeta Horacy
Zawołałem: Ludzie!
Kochani! Rodacy!
Coście tacy smutni?!
Przecież jedziecie do pracy!!

AADSC00053 AADSC00076 AADSC00086

10 myśli w temacie “Wstań, Narodzie!

  1. dorotanna 09/10/2014 / 09:13

    Uwielbiam wschody słońca, tylko dlaczego one są wtedy, kiedy się najlepiej śpi? 🙂

    Polubienie

  2. Wichrowe108 09/10/2014 / 21:00

    Nooo, wstaliśmy dziś wcześnie, co nie? Świetne to ostatnie zdjęcie. Czary mary z cyfrakiem ;)))

    Polubienie

    • goldenbrown 09/10/2014 / 21:49

      Po jednej stronie słonko wstawało, a troszkę z boku, na północ, księżyc już ziewał i myślał chyba o zachodzie;) I zaszedł mi za drzewa;)
      Z pędzącego pociągu wychodzą różne czary mary fotograficzne:))

      Polubienie

Co o tym myślisz?